Στελεχών στο εξωτερικό χρησιμοποιούν τα
Social Media σαν "δεξαμενή" αναζήτησης υποψηφίων.
Κι ότι συμβαίνει στο εξωτερικό, όπως όλοι γνωρίζουμε, έρχεται αργά και σταθερά και παίρνει τη θέση που του αναλογεί και στη χώρα μας.
Το ποσοστό βέβαια δεν είναι ακόμα τόσο μεγάλο, παρ' όλα αυτά οι Έλληνες recruiters αξιοποιούν τα Social Media τόσο για την επιλογή στελεχών (βλ. LinkedIn), όσο και για την επιβεβαίωση των στοιχείων, προφίλ και συμπεριφορών τους (βλ. Twitter, Facebook).
Παρονομαστής ασφαλώς αυτής της αναζήτησης είναι να εξετάσουν αν θα ταιριάξουν στην κουλτούρα της επιχείρησης που θέλουν να τους εντάξουν.
Σύμφωνα με τα τελευταία στατιστικά, οι Έλληνες χρήστες του LinkedIn είναι 579.670, του Facebook 4.200.000 και του Twitter 395.853· ποσοστά τα οποία αυξάνονται διαρκώς με μανία. Είναι εύλογο λοιπόν, όταν συλλέγεται τέτοιος όγκος δραστηριότητας στον νέο αυτόν "ψηφιακό πλανήτη" (το οποίο αμέσως-αμέσως αποδεικνύει την εξοικείωση των χρηστών στην σημερινή τεχνολογία), να αυξάνεται η προτίμηση που δείχνουν οι υπεύθυνοι επιλογής προσωπικού σε αυτού του είδους την αναζήτηση. Συνεπώς, καλείστε ως αναζητούν τες εργασία όχι μόνο να χρησιμοποιείτε αυτές τις πλατφόρμες κοινωνικής και επαγγελματικής δικτύωσης, μα να το κάνετε αποτελεσματικά και πλήρως συνυφασμένα με τη "φιλοσοφία" και τις πολιτικές τους.
Ας πάρουμε μια γεύση απ' το καθένα:
Twitter
α) Διευκρίνιση: η πλατφόρμα λέγεται Twitter (όπως αναγράφεται στον τίτλο), ενώ η κάθε ανάρτηση σε αυτήν, ονομάζεται tweet (προσέξτε τη διαφορά της σύνταξης). Έχει σημασία, εφόσον χρησιμοποιείτε την πλατφόρμα να γνωρίζετε πώς συντάσσεται και πώς χρησιμοποιείται, ώστε αν χρειαστεί για τον κλάδο σας να αποδείξετε ότι είστε χρήστης, να μην υποπέσετε σε τέτοιο σφάλμα.
β) Η πλατφόρμα λειτουργεί ως μέσο ενημέρωσης "δούναι και λαβείν". Μπορείτε να ενημερώνεστε από τα tweets (posts) ατόμων/χρηστών που "ακολουθείτε" και παράλληλα να ενημερώνετε με τη σειρά σας, άλλους. Αυτό είναι και το κομβικό σημείο που παρερμηνεύεται από επίδοξους "κατασκόπους". Εφόσον έχετε τη δυνατότητα θετικής ή αρνητικής κριτικής στις αναρτήσεις σας, αν δεν τις συντάξετε αξιοπρεπώς και επαγγελματικά, το πιθανότερο είναι να "τραβήξετε βλέμματα" με καλή μνήμη και βραχυπρόθεσμα ή μακροπρόθεσμα τα λόγια σας να γυρίσουν εναντίον σας. Άλλωστε κανένας εργοδότης δεν επιλέγει, ως εκπροσώπους του οργανισμού του, εργαζόμενους που αποδοκιμάζουν χωρίς δισταγμούς και αναστολές ή εκτίθενται επιπόλαια. Μην ξεχνάτε, "scripta manent" (προηγούμενη ενότητα: http://t.co/vggjvmIEZM)! Επιπλέον, αν ήδη εργάζεστε και δεν έχετε ανάγκη να δώσετε σημασία στα παραπάνω, σκεφτείτε μόνο ότι αύριο δεν ξέρετε τι σας ξημερώνει. Κοινώς, φροντίστε τις ψηφιακές σας αναρτήσεις σήμερα, προτού αύριο αναγκαστείτε να λογοδοτήσετε για αυτές.
γ) Κρατήστε τα μηνύματά σας σύντομα, λιτά και στοχευμένα σε ενημερώσεις που θέλετε να "βγάλετε στον αέρα" (ούτως ή άλλως έχετε περιθώριο σύνταξης μόνο 140 χαρακτήρες). Αποδεικνύετε έτσι την ικανότητά σας να κερδίζετε followers - εφόσον το περιεχόμενο όσων επικοινωνείτε είναι αρκετά ενδιαφέρον -, ενώ παράλληλα προσαρμόζεστε σε αυτόν τον περιορισμό. Ειδικά αν ο κλάδος σας προστάζει τη χρήση αυτού του μέσου (επικοινωνία, διαφήμιση, πωλήσεις, marketing, δημόσιες σχέσεις, event management κ.ο.κ.), φροντίστε το branding σας να "πουλάει"!
Έχοντας αναφέρει στην προηγούμενη ενότητα τρεις βασικές συμβουλές για το Twitter σειρά τώρα παίρνει ένα από τα πιο διαδεδομένα παγκοσμίως μέσα κοινωνικής δικτύωσης, όνομα και πράγμα, όπου χρησιμοποιούν κατά κόρον και οι Έλληνες. Επιπρόσθετα, θα αναφερθούμε και στο LinkedIn, ένα μέσο επαγγελματικής δικτύωσης που κερδίζει όλο και περισσότερο έδαφος.
Facebook
α) Το μέσο, αφορά την κοινωνική δικτύωσή σας, όχι την επαγγελματική. Τουτέστιν, όταν καταχωρείτε, αναρτάτε, σχολιάζετε και δείχνετε την προτίμηση ή τη δυσαρέσκεια σας, χρειάζεται να γίνεται με "δικλείδες ασφαλείας". Ασφαλώς και θα εκφραστείτε ελεύθερα - αυτό είναι και το νόημα της χρήσης της πλατφόρμας. Φροντίστε όμως, να "καλύψετε τα ίχνη σας" ενεργοποιώντας τις ανάλογες ρυθμίσεις ασφαλείας. Έτσι δε θα έχουν πρόσβαση στα λεγόμενα και τα εικονιζόμενα δεδομένα σας όσοι έχουν πρόσβαση στην πλατφόρμα και θελήσουν να αποσπάσουν επιλεκτικά πληροφορίες. Ανάμεσά τους και ο μελλοντικός σας εργοδότης. Δοκιμάστε το εξής: Γράψτε στο Google ή σε όποια άλλη μηχανή αναζήτησης θέλετε το όνομά σας και θα δείτε πως μέσα στα πρώτα αποτελέσματα βρίσκεται το προφίλ σας στο Facebook. Εύκολα και γρήγορα οι τελευταίοι σας καυστικοί σχολιασμοί εις βάρος συναδέλφων, του manager ή και της εταιρίας σας μπορούν να διαβαστούν από τον οποιονδήποτε εάν δεν έχετε το απαραίτητο επίπεδο ρυθμίσεων ασφαλείας.
β) Προσοχή στις αναρτήσεις φωτογραφιών. 40% των ανθρώπων τείνουν να ανταποκρίνονται περισσότερο στις φωτογραφίες και τις εικόνες, απ' ότι στα κείμενα. Άρα, όσοι αναζητούν πληροφορίες από τα προφίλ χρηστών, κυρίως εξετάζουν τις φωτογραφίες τους. Προσέξτε λοιπόν τις "προβολές" σας.
LinkedIn
Εφαρμόζοντας την αναζήτηση για το όνομά σας, όπως αναφέραμε παραπάνω, μια θέση πιο ψηλά ή πιο χαμηλά στα αποτελέσματα, θα εμφανιστεί το προφίλ σας στο LinkedIn.
Για όσους δεν το γνωρίζουν ή δεν το χρησιμοποιούν, με απλά λόγια, είναι ένα επαγγελματικό "Facebook" . Στο LinkedIn μπορεί κάθε επαγγελματίας να φτιάξει ένα πλήρες βιογραφικό και να συνδεθεί με άλλους πρώην και νυν συναδέλφους, συνεργάτες, γνωστούς και εν γένει ανθρώπους που κατά τη διάρκεια της εκπαιδευτικής ή επαγγελματικής του πορείας ήρθε σε επαφή. Μέσω του LinkedIn πολλοί υπεύθυνοι ανθρώπινου δυναμικού ή και line managers ψάχνουν για νέους επαγγελματίες ή και τσεκάρουν το προφίλ σας σε σχέση με το βιογραφικό που έχουν στα χέρια τους.
Αρχίζοντας την δικτύωσή σας σε αυτό το μέσο και προκειμένου να το αξιοποιήσετε πλήρως και αποδοτικά δώστε σημασία στα εξής:
1. Δημιουργήστε ένα πλήρες βιογραφικό προφίλ. Εδώ είναι ο κατάλληλος χώρος για να εκθέσετε, πέρα από την επαγγελματική σας πορεία, όλες τις πληροφορίες σχετικά με την ακαδημαϊκή σας εκπαίδευση, βραβεύσεις που έχετε λάβει, γραπτές δημοσιεύσεις σας, πιστοποιήσεις που έχετε λάβει καθώς και σεμινάρια ή συνέδρια που έχετε παρακολουθήσει.
2. Ζητήστε συστάσεις. Είναι πιο εύκολο και γρήγορο από κάθε άλλη φορά στο παρελθόν. Επιλέξτε τουλάχιστον 1-2 άτομα με τα οποία έχετε συνεργαστεί σε πολύ καλό επίπεδο για κάθε επαγγελματικό ρόλο που έχετε αναλάβει έως τώρα.
3. Γίνετε μέλη σε groups και ομάδες σχετικές με το αντικείμενό σας και τον κλάδο στον οποίο σας ενδιαφέρει να εργαστείτε. Σε αυτές τις ομάδες βρίσκονται έμπειροι managers και επαγγελματίες που σε κάθε άλλη περίπτωση μια επαφή μαζί τους θα ήταν αν όχι ακατόρθωτη, αρκετά δύσκολη.
4. Προχωρήστε ένα βήμα παραπέρα. Κάθε group έχει και άλλα μέλη τα οποία κάνουν ερωτήσεις, δημοσιεύουν απόψεις ή και άρθρα. Σχολιάστε, συζητήστε, αναμιχθείτε σε όλη αυτή τη διαδικασία διατηρώντας μια τακτική παρουσία στο μέσο.
5. Ακολουθήστε εταιρίες στις οποίες σας ενδιαφέρει να εργαστείτε. Έτσι, θα έχετε στο newsfeed σας πληροφορίες που δημοσιεύουν και ανάμεσα σε αυτές και νέες θέσεις εργασίας.
Η χρήση του μέσου είναι εύκολη και η σημασία αυτής βαρύνουσα. Οι περισσότεροι χρήστες στην Ελλάδα, σε αντίθεση με χώρες του εξωτερικού, δεν αποτελούν ακόμα τακτικούς συμμετέχοντες. Η καθημερινή (ή κάθε 2 ημέρες) δραστηριότητα με τη μορφή σχολίων, αναρτήσεων και απαντήσεων μπορεί να σας αποδώσει καρπούς.
Χρησιμοποιήστε άφοβα!
Το προφίλ σας στο LinkedIn επιλέγετε εσείς αν θα είναι ορατό μόνο στις επαφές σας ή σε όλους. Εφόσον αναζητάτε εργασία το δεύτερο πιστεύουμε θα σας εξυπηρετήσει περισσότερο.
Μπορείτε να δείτε ποιοι είδαν το προφίλ σας και να κάνετε κι εσείς το ίδιο.
Το μέσο δεν εμπλέκεται με κουτσομπολιό, ούτε πρέπει να το αντιλαμβάνεστε καχύποπτα. Από την ονομασία του μέσου, χρειάζεται να γίνει αντιληπτό ότι εξυπηρετεί σκοπούς δικτύωσης, διαύγειας, σύνδεσης και δημιουργίας συνεργιών και συνεργασιών. Αυτό ακριβώς είναι το ζητούμενο. Η αλληλεπίδραση και το networking που θα προκύψει από αυτήν.
"Αν με δει «μέσα» ο εργοδότης μου;".
Λάθος οπτική. Το πιο πιθανό είναι να είναι και ο ίδιος μέσα. Το LinkedIn είναι ένα καλό εργαλείο όχι μόνο για όσους αναζητούν εργασία αλλά και για όσους ήδη εργάζονται. Μέσω της πλατφόρμας μπορούν να έρθουν σε επαφή με ενδεχόμενους πελάτες, να συστηθούν μέσω ενδιάμεσων επαφών σε key decision makers που αδυνατούσαν να προσεγγίσουν και να λάβουν ακόμη και συστάσεις από ήδη υπάρχοντες. Το LinkedIn ίσως αποτελεί ένα από τα λίγα ενοχοποιημένα μέσα επαγγελματικής δικτύωσης.
Κλείνοντας, να θυμίσουμε πως τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αποκτούν όλο και πιο πολύ χώρο και χρόνο στη ζωή μας. Ας φροντίσουμε, στο βαθμό που μπορεί ο καθένας, να αξιοποιούμε κάθε τέτοιο μέσο με τον κατάλληλο τρόπο και στη σωστή του διάσταση.
[Μετρήσιμα αναφερόμενα στοιχεία έχουν αντληθεί από τa παρακάτω site:
LinkedIn: www.socialbakers.com
Twitter: http://trending.gr/top.php
και Facebook: https://www.facebook.com/allin1social]
LinkedIn: www.socialbakers.com
Twitter: http://trending.gr/top.php
και Facebook: https://www.facebook.com/allin1social]
πηγή : α) http://www.kariera.gr/%CE%86%CF%81%CE%B8%CF%81%CE%BF/CB-255-%CE%A0%CF%81%CE%BF%CF%83%CF%89%CF%80%CE%B9%CE%BA%CE%AE-%CE%B1%CE%BD%CE%AC%CF%80%CF%84%CF%85%CE%BE%CE%B7-%CE%B5%CE%BA%CF%80%CE%B1%CE%AF%CE%B4%CE%B5%CF%85%CF%83%CE%B7-Social-Media-Manual-%CE%A4%CF%83%CE%AD%CF%80%CE%B7%CF%82-%CE%BB%CE%AF%CE%B3%CE%B1-amp-%CE%BA%CE%B1%CE%BB%CE%AC-tips-1/?SiteId=int_gr255&sc_extcmp=int_gr255
β) http://www.kariera.gr/%CE%86%CF%81%CE%B8%CF%81%CE%BF/CB-256-%CE%A0%CF%81%CE%BF%CF%83%CF%89%CF%80%CE%B9%CE%BA%CE%AE-%CE%B1%CE%BD%CE%AC%CF%80%CF%84%CF%85%CE%BE%CE%B7-%CE%B5%CE%BA%CF%80%CE%B1%CE%AF%CE%B4%CE%B5%CF%85%CF%83%CE%B7-Social-Media-Manual-%CE%A4%CF%83%CE%AD%CF%80%CE%B7%CF%82-%CE%BB%CE%AF%CE%B3%CE%B1-amp-%CE%BA%CE%B1%CE%BB%CE%AC-tips-2/?SiteId=int_gr256&sc_extcmp=int_gr256&siteid=int_grnewsletter
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου