Οι Ανουνάκι του Σίτσιν
Οι Ανουνάκι είναι οι πρώτοι θεοί που εμφανίστηκαν στην ανθρώπινη ιστορία στην περιοχή της Μεσοποταμίας απο τα πιό πανάρχαια χρόνια την 5η χιλιετία π.χ. πιθανότατα και ακόμα παλιότερα είναι δηλαδή πάντοτε παρόντες στις θρησκείες των λαών όσο υπάρχουν ιστορικά στοιχεία. Απο τους Ανουνάκι προέρχονται όπως θα δούμε όλοι οι θεοί των μεγάλων αρχαίων βασιλείων της Ανατολής έως τα κλασσικά χρόνια ενώ και πολλοί Έλληνες θεοί έχουν ταυτιστεί με μερικούς απο αυτούς. Εμφανίστηκαν ως επίσημοι θεοί των Σουμερίων του αρχαιότερου πολιτισμού της γής σύμφωνα με τα ως τώρα ιστορικά δεδομένα αλλά υπήρχαν πρίν απο αυτούς και εξακολουθούσαν να υπάρχουν πολλές χιλιετίες αργότερα.
Ζαχαρίας Σίτσιν - ο κορυφαίος Σουμεριολόγος |
Η θεά της γονιμότητας Ινάννα ή Ιστάρ |
Οι Ανουνάκι του Ίκε
Ντέιβιντ Ίκε |
1. Και εγένετο ηνίκα ήρξαντο οι άνθρωποι πολλοί γίνεσθαι επί τής γης, και θυγατέρες εγεννήθησαν αυτοίς.
2. Ιδόντες δε οι υιοί τού Θεού τας θυγατέρας τών ανθρώπων ότι καλαί εισίν, έλαβον εαυτοίς γυναίκας από πασών, ων εξελέξαντο.
3. Και είπε Κύριος ο Θεός...
4. Οι δε γίγαντες ήσαν επί τής γης εν ταις ημέραις εκείναις. και μετ' εκείνο, ως αν εισεπορεύοντο οι υιοί τού Θεού προς τας θυγατέρας τών ανθρώπων, και εγεννώσαν εαυτοίς. Εκείνοι ήσαν οι γίγαντες οι απ' αιώνος, οι άνθρωποι οι ονομαστοί. (Γένεσις 6/ς΄ 1-4)
Ερπετοειδής θεότητα της μητέρας θεάς του πολιτισμού Ουμπάιντ απο το 5000 π.χ. |
Η θεωρία του Ίκε απορρίφθηκε όχι μόνο απο την επιστημονική κοινότητα που όπως ήταν αναμενόμενο τον είπε γραφικό αλλά και απο τον ίδιο τον Σίτσιν, με τον Σίτσιν με τον οποίο ήταν στενοί φίλοι είχε συναντηθεί πολλές φορές και όπως γράφει του είχε πεί να ξεχάσει οτιδήποτε σχετικό με τα ερπετά.
Η γενεαλογία των Ανουνάκι
Ενλίλ και Νινλίλ |
Ενκί |
Ο θεός της σελήνης Νανά ή Σίν |
Πήλινα λατρευτικά είδωλα της Ούρ - Ο θεός Νανά με την οικογένεια του |
Σουμέριοι και Σημίτες
Η στήλη του Ναράμ - Σίν που δείχνει τον Ακκάδα βασιλιά να πατάει πάνω στους εχθρούς του |
Ο θεός γενάρχης των Ασσυρίων Ασσούρ μέσα στον ηλιακό δίσκο - προήρχετο απο τον ηλιακό θεό των Σουμερίων Ουτού |
Σουμέριος άνδρας |
Σύντομη ιστορία
Περίοδος Ουμπάιντ
Είναι ο πρώτος ανθρώπινος πολιτισμός στην ιστορία στην περιοχή της Μεσοποταμίας ξεκινώντας απο την 7η χιλιετία π.χ. ώς την 3η την περίοδο δηλαδή που οι Σουμέριοι εγκαταστάθηκαν στην ίδια περιοχή για να ιδρύσουν όπως είναι γνωστό τον πρώτο αξιόλογο πολιτισμό. Θεότητα του πολιτισμού Ουμπάιντ ερπετοειδούς μορφής όπως τις περιγράφει ο Ντέιβιντ Ίκε |
Ο πολιτισμός Ουμπάιντ ίδρυσε την αρχαιότερη πόλη στον κόσμο την Εριντούσύμφωνα με την μυθολογία των Σουμερίων όπως μεταφράστηκε απο τον Σίτσιν, ήταν η πρώτη πόλη που αναδύθηκε μετά τον κατακλυσμό απο τα νερά πατρίδα του πρώτο ανθρώπου που δημιουργήθηκε απο τους θεούς του Αδάμ ή Αντάπα. Η Εριντού ήταν λατρευτικό κέντρο του κορυφαίου θεού των Ανουνάκι Εά ή Ενκί θεού των υδάτων με ναό του που χρονολογείται απο το 5000 π.χ. κάτι που σημαίνει οτι οι Ανουνάκι λατρεύονταν στην Μεσοποταμία πρίν την άφιξη των Σουμερίων.
Η δεύτερη μεγάλη πόλη που κτίστηκε την εποχή του Ουμπάιντ περί το 3500 π.χ. λίγο πρίν την άφιξη των Σουμερίων ήταν η Νιππούρ η οποία έγινε το λατρευτικό κέντρο του πρώτου θεού του Ανουνάκι του Ενλίλ όπως επίσης το λατρευτικό κέντρο ολόκληρης της Μεσοποταμίας.
Ο μυθικός Γιλγαμές
Ανδριάντας του μυθικού Γιλγαμές - Λούβρο |
Ο Γιλγαμές και ο Ενκιντού σκοτώνουν τον ταύρο - Σουμεριακή σφραγίδα |
Πρωτο-Σουμέριοι
Προτομή ανδρός της Ουρούκ απο το 3500 π.χ. |
Ταυτόχρονα εμφανίζονται και οι δύο πρώτες δυναστείες της Ούρ οι βασιλιάδες των οποίων δέν έχουν καταγραφεί, τα κράτη της Κίς, της Ούρ και της Ουρούκ βρίσκονταν σε συνεχείς πολέμους για την κατοχή της ιερής πόλης Νιππούρ που εξασφάλιζε στους βασιλείς της τον τίτλο του βασιλέως της Σουμερίας. Ο Γιλγαμές ως βασιλιάς της Ουρούκ κατάφερε να καταλάβει την Νιππούρ ενώ την Κίς κατέλαβε ένας βασιλιάς της Ούρ αργότερα ο Γιλγαμές σε μεγάλη ηλικία κατέλαβε και την Κίς εξασφαλίζοντας τον τίτλο του βασιλιά ολόκληρης της Σουμερίας κατά μερικούς την Κίς κατέλαβε ο γιός του Γιλγαμές Ουρνουνγκάλ. Έναν αιώνα αργότερα περίπου επί βασιλείας του Λουγκαλκιντούλ στην Ουρούκ τελευταίου βασιλιά της 1ης δυναστείας του Γιλγαμές (2560 π.χ.) ο Μεσλίμ (2550 π.χ.) κατάφερε να εξασφαλίσει την ανεξαρτησία της Κίς και να γίνει βασιλιάς, ο Μεσλίμ έχαιρε μεγάλου σεβασμού απο τους υπόλοιπους βασιλείς που τον χρησιμοποιούσαν σάν διοικητή για να λύσουν τις διαφορές τους. Τότε εμφανίστηκε ο πρώτος βασιλιάς της πρώτης καταγεγραμμένης δυναστείας της Ούρ ο Μεσανιπάδα (2560 - 2525 π.χ.) που κέρδισε την Νιππούρ κατέλαβε και την Κίς επί βασιλιά Μεσλίμ, ο εγγονός του Μεσκιαγκνούνα (2485 - 2450 π.χ.) έχασε την Νιππούρ απο επιθέσεις διαφόρων νομαδικών φυλών ιδιαίτερα των Ελαμιτών.
Ούρ Νανσί της Λαγκάς |
Στην συνέχεια βάδισε την Λαγκάς την ισοπέδωσε εκ θεμελίων σφάζοντας τους κατοίκους πιθανότατα και τον βασιλιά Ουρουκαγκίντ. Εκείνη την εποχή το βασίλειο της Κίς είχε δημιουργηθεί ξανά γύρω στο 2340 π.χ. βασιλιάς ήταν ο Ούρ Ζαμπάμπα αλλά σε λίγο ο Λουγκάλ - Ζαγκιζί μετά την Λαγκάς ισοπέδωσε με τον ίδιο τρόπο και την Κίς, κάποιος Σημίτης κηπουρός του Ούρ Ζαμπάμπα ο Σαργκών είχε καταφύγει σε μιά μικρή πόλη τηνΑκάδη ιδρύοντας δικό του Σημιτικό βασίλειο. Το βασίλειο του ικανότατου Σημίτη Σαργκών της Αγάδης ή Ακκάδ αναπτύχθηκε ταχύτατα καταλαμβάνοντας την μία μετά την άλλη όλες τις πόλεις της Μεσοποταμίας, τελευταίο τον καταστροφέα βασιλιά της Ούμα Λουγκάλ - Ζαγκιζί που τον εξευτέλισε μεταφέροντας τον σιδεροδέσμιο στην Νιππούρ.
Η πρώτη μεγάλη Σημιτική αυτοκρατορία στην ιστορία των Ακκάδων με τον Σαργκών του Ακκάδ ή Σαργκών τον 1ο τον μέγα ήταν γεγονός.
Η αυτοκρατορία των Ακκάδων
Κεφαλή του Σαργών του μέγα των Ακκάδων - κατά μερικούς η κεφαλή απεικονίζει τον εγγονό του Ναράμ - Σίν |
Ναράμ - Σίν |
Τον Σαργών διαδέχθηκαν οι δύο γιοί του Ριμούζ (2279 - 2270 π.Χ.) και Mανιστουζού (2270 - 2255 π.Χ.) και στην συνέχεια διάδοχος ήταν ο γιός του Μανιστουζού, Nαράμ-Σιν (2255 - 2218 π.Χ.). Ο Ναράμ - Σίναντιμετώπισε με επιτυχία έναν επαναστατικό συνασπισμό απο την Σουμερία, στην συνέχεια ανακατέλαβε την Συρία και την Αρμενία ονομάστηκε "βασιλιάς τών τεσσάρων τετάρτων" και "θεός τής Ακκάδ". Ήταν ο πρώτος βασιλιάς στην ιστορία που ονόμασε τον εαυτό του θεό, η υπεροψία του έφτασε στο μέγιστο σημείο δέν σεβάστηκε ούτε τους Σουμεριακούς θεούς καταστρέφοντας τον ναό του Ενλίλ στο Νιππούρ. Τα τελευταία χρόνια του δέχθηκε επιθέσεις απο την βαρβαρική φυλή των Γκούτι οι Σουμέριοι είπαν οτι ήταν θεία τιμωρία του θεού Ενλίλ για την καταστροφή του ναού του.
Τον επόμενο μισό περίπου αιώνα 2193 - 2154 π.Χ. ακολούθησε η σκοτεινή περίοδος κυριαρχίας των Γκουτί.
Νεώτεροι Σουμέριοι
Γουδέας - βασιλιάς του Λάγκας |
Κεφαλή βασιλιά της 3ης δυναστείας της Ούρ |
Ο βιβλικός Αβραάμ σύμφωνα με τους αρχαιολόγους ζούσε στην Ούρ την εποχή του Ούρ - Ναμμού απο κεί ξεκίνησε το ταξίδι του για την Χαναάν πιθανώς ανήκε στον Σημιτικό πληθυσμό της πόλης που ασχολείτο με το εμπόριο, Σημίτες υπήρχαν σε όλες τις πόλεις της Σουμερίας οι περισσότεροι στην Κίς. Μετά την Ακκαδική κατάκτηση η Σημίτικη γλώσσα των Ακκάδων καθιερώθηκε σάν η κύρια γλώσσα στις λαικές τάξεις, η Σουμερική επανήλθε σαν κύρια γλώσσα στις ανώτερες τάξεις και στα ανάκτορα. Ο Ούρ - Ναμμού έμεινε στην ιστορία για την κατασκευή του μεγάλου ζιγκουράτ του θεού Νανά στην Ούρ και για το πρώτο γραπτό σύστημα νόμων που συνέταξε πολλούς απο τους οποίους αντέγραψε τρείς αιώνες αρβότερα ο Σημίτης βασιλιάς της Βαβυλώνας Χαμουραμπί. Στην μεγάλη στήλη του Ούρ Ναμμού που βρέθηκε μέσα στο ζιγκουράτ απεικονίζεται ο ίδιος ο βασιλιάς Ούρ - Ναμμού να κάνει προσφορά τον θεό Νανά, ο θεός ευλογούσε τον βασιλιά και του έδινε οδηγίες για την κατασκευή του ναού του, ένας άλλος ανδριάντας του Ούρ - Ναμμού μέσα στον ναό τον παρουσιάζει στηλοβάτη του ναού μετά την κατασκευή του.
Ο βασιλιάς Ούρ - Ναμμού στηρίζει τον ναό του Νανά μετά την κατασκευή του |
Σουλγκί - βασιλιάς της Ούρ |
Ρίμ Σίν της Λάρσα |
Aμορίτες πρωτοβαβυλώνιοι
Τον Σίν - Μουβαλίτ τοπικό Αμορίτη βασιλιά της Βαβυλώνας διαδέχθηκε ο γιός του Χαμουραμπί ένας απο τους μέγιστους Σημίτες βασιλείς της αρχαιότητας (1792 - 1750 π.χ.) μεγάλος νομοθέτης και κατακτητής μετέτρεψε την Βαβυλώνα στο θρησκευτικό και διοικητικό κέντρο ολόκληρης της Μεσοποταμίας. Κεφαλή του βασιλιά Χαμουραμπί |
Ο Χαμουραμπί έμεινε διάσημος στην ιστορία για την περίφημη στήλη του Χαμουραμπί οπου υπάρχει μιά πρώτη αναλυτική κωδικοποίηση νόμων που καθορίζουν τα πάντα γύρω απο την καθημερινή ζωή των κατοίκων. Η στήλη απο βασάλτη ανακαλύφθηκε στα Σούσα (1901) βρίσκεται σήμερα στο μουσείο του Λούβρου απεικονίζεται ο ίδιος ο θεός Σαμάς να δίνει στον βασιλιά Χαμουραμπί τους νόμους μιά παραλλαγή της παραλαβής των νόμων του θεού στο όρος Σινά απο τον Μωυσή, η στήλη βρισκόταν σε δημόσιο θέαμα απο τους κατοίκους της Βαβυλώνας. Οι νόμοι ήταν σε ακραίο βαθμό βίαιοι και εκδικητικοί κάτι που οδήγησε στο συμπέρασμα πολλούς να πούν οτι η σκληρότητα του Μωσαικού νόμου ήταν αντιγραφή των νόμων του Χαμουραμπί, η μεγάλη σκληρότητα ειδικά στους νόμους ήταν το βασικό χαρακτηριστικό σε όλα τα αρχαία Σημίτικα βασίλεια μερικά παραδείγματα :
Η στήλη του Χαμουραμπί - ο βασιλιάς (όρθιος) δέχεται τους νόμους απο τον θεό του ήλιου Σαμάς (καθιστός δεξιά) |
Αν κάποιος κατηγορήσει κάποιον άλλο και μπορεί να το αποδείξει, τότε θα αμειφθεί με χρήματα.
Αν ένας δικαστής βγάλει μια απόφαση, η οποία αργότερα κριθεί λανθασμένη, θα πρέπει να πληρώσει δώδεκα φορές την ποινή που επιδίκασε στον κατηγορούμενο και δε θα μπορεί να ξαναδικάσει ποτέ.
Αν ένας ληστής συλληφθεί την ώρα της ληστείας, θα θανατώνεται.
Αν κάποιος έχει χρέος και δεν μπορεί να το πληρώσει, έχει τη δυνατότητα να πουλήσει τον ίδιο, τη γυναίκα του και τα παιδιά του σαν σκλάβους για εργασία και να αποκτήσουν την ελευθερία τους μετά από τρία χρόνια.
Αν κάποιος παντρευτεί μια γυναίκα, αλλά δεν έχει σωματική επαφή μαζί της, τότε ο γάμος ακυρώνεται.
Αν μια παντρεμένη γυναίκα έχει σχέση με κάποιον άλλο, κι οι δυο θα πρέπει να δεθούν και να πεταχτούν μες στο νερό, αλλά ο σύζυγος μπορεί να συγχωρήσει τη γυναίκα του και να τη δώσει στο βασιλιά σαν σκλάβα.
Αν κάποιος εκβιάσει τη γυναίκα κάποιου άλλου για να κοιμηθεί μαζί του, τότε η γυναίκα δεν έχει κανένα φταίξιμο, αλλά αυτός θανατώνεται.
Αν κάποιος χτυπήσει κάποιον ανώτερης τάξης, τότε θα μαστιγώνεται δημοσίως εξήντα φορές με μαστίγιο από τρίχες βοδιού.
Αν ένας σκλάβος χτυπήσει κάποιον ελεύθερο άνθρωπο, θα του κόβεται το αυτί.
Αν ένας χτίστης κατασκευάσει ένα σπίτι για κάποιον, και δεν το κατασκευάσει σωστά, και το σπίτι που κατασκεύασε καταρρεύσει και σκοτωθεί ο ιδιοκτήτης του, τότε ο κτίστης αυτός θα θανατωθεί (άρθρο 229). Αν σκοτωθεί ο γιος του ιδιοκτήτη σπιτιού, θα θανατωθεί ο γιος του χτίστη (άρθρο 230). Αν σκοτωθεί ένας σκλάβος του ιδιοκτήτη του σπιτιού, τότε θα δώσει στον ιδιοκτήτη του σπιτιού ένα δικό του σκλάβο (άρθρο 231). Αν καταστραφούν αγαθά, θα τον αποζημιώσει για όλα τα αγαθά που καταστράφηκαν, και επειδή δεν κατασκεύασε σωστά το σπίτι που κατέρρευσε, θα το ανακατασκευάσει με δικά του έξοδα (άρθρο 232). Αν ένας χτίστης κατασκευάσει ένα σπίτι για κάποιον και οι τοίχοι καταρρεύσουν, πριν την αποπεράτωσή του, ο κτίστης θα ανεγείρει τους τοίχους με δικά του έξοδα (άρθρο 233)
Αν κάποιος επιχειρήσει να ληστέψει ένα σπίτι σπάζοντας τον τοίχο του και τελικά συλληφθεί, σαν τιμωρία θα χτιστεί μες στον τοίχο για να καλύψει την τρύπα που έκανε.
Ο κύριος θεός των Βαβυλωνίων Μαρδούκ |
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
ZECHARIA SITCHIN (Βιβλίο Πρώτο : Ο 12ος Πλανήτης)
ZECHARIA SITCHIN (Βιβλίο Δεύτερο : Σκάλα Προς τον Ουρανό)
ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ του ΚΛΕΟΒΟΥΛΟΥ ΑΝΑΓΝΩΣΤΙΔΗ
Πηγή: http://abocanto.blogspot.gr/2012/07/blog-post_22.html
************************************************************
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου